Biceps træning - Vælg de rigtige øvelser

Skrevet af Billig-fitness.dk.

Er du på jagt efter nogle gode øvelser, der kan få dine biceps til at titte frem? Denne artikel giver dig nogle lette, effektive øvelser, der stimulerer biceps og får dem til at fremstå kompakte og stærke. Øvelser til biceps kan blive kedelige, så her får du nogle øvelser, der er en smule anderledes, end den klassiske biceps-curl, hvor du løfter en vægt eller stang isoleret opad.

biceps træning

Preacher-curl

Navnet lyder noget fromt, men øvelsen er det stik modsatte. Øvelsen her er en relativt almindelig biceps-øvelse, der har et twist. Øvelsen udføres på bænk, ved at du sætter dig på en bænk med en tilhørende plads til at læne armene på foran dig. Du finder din stang eller dine vægte med en passende belastning og placerer armene fladt på denne pude foran dig. Her starter du med at lave nogle almindelige curls, mens du slapper af i resten af armen.

Denne øvelse hjælper dig til udelukkende at bruge din biceps, fordi den hjælper resten af armen med at slappe af og lade bicepsen tage al belastning.

Biceps-curl i kabelmaskine

At lave sine biceps-curl i en kabelmaskine er utroligt effektivt. Her finder du dig en ledig kabelmaskine, lægger nok vægt på og ”ruller” kablet op, som du ville gøre under en normal biceps-curl. Udfordringen her er, at kablet skal holdes stabilt for at give dig den rigtige træning, som sætter sig direkte i bicepsen. Du tvinger bicepsen til også at finde den helt rigtige ”balance”, som kræves for at kablet trækkes rigtigt op.

Du kan variere denne øvelse med en liggende biceps-curl i kabelmaskinen. Du ligger dig ned efter at have placeret din belastning i kabelmaskinen, og så trækker du kablet op, som du ville gøre, hvis du stod. Ved at ligge ned isolerer du øvelsen endnu mere, da du ikke skal bekymre dig om at holde den rigtige stilling, når du står oprejst.

Husk dine triceps

En godt trænet biceps er ikkeeksisterende uden en trænet triceps. Det er vigtigt at balancere træningen, sådan at du undgår skader. Ved også at huske din triceps fordeler du armens styrke, og du får en mere veltrænet arm. Tricepsen hjælper også bicepsen til at kunne yde mere, så derfor er det vigtigt, at du tager dig tid til også at prioritere den irriterende storebror.


Del dette indlæg



← Ældre indlæg Nyere indlæg →

Anmeldelser fra vores kunder

08/05/17

Perfekt måtte

Fitnessmåtte sort - 1 stk  - 1

Træningsmåtte - Sort og tyk

God tykkelse og ligger godt fast. Jack J.

08/05/17

Super fine håndvægte

Aerobic Håndvægt 2 kgs sæt - Nordic Strength

Håndvægt 2 kg sæt aerobic - Nordic Strength

Perfekte til træning af arme hjemme og til en god pris Hanne J.

08/05/17

Rigtig gode KB , vi er meget tilfredse

Kettlebell 18 kg

Kettlebell 18 kg

Er glad for jeres KB og vi har rigtig mange af dem , til stor tilfredshed for for medlemmer Ulla Q.